Sil zet nóg meer de opdrachtgever voorop

10 mei 2023 | Blogs, Leefbaarheid

In 2016 stond Sil van Duijnhoven aan de wieg van Furns straatmeubilair. Furns straatmeubilair is een van de merken van de Adezz Group uit Uden. Het commerciële en operationele stokje droeg Sil over aan Oscar Gathier, die zich op deze site al deed gelden. Dit betekent tijd en ruimte voor Sil z’n volgende stap, waarbij de klant nog steeds centraal staat.

‘In 2016 begon ik met Furns, vormde ik in m’n eentje de projectafdeling. In datzelfde jaar draaiden we onze eerst beurs. Inmiddels bestaat Furns uit een heel team met alleen al acht mensen op de projectafdeling. Sinds 1 november 2022 heeft mijn nieuwe collega Oscar Gathier alle commerciële en operationele taken van mij overgenomen. Dat gaf mij de kans om terug te gaan naar mijn roots; industrieel productontwerper. Per 1 januari 2022 heb ik een aandeel genomen in Adezz Group en ben ik creatief directeur voor al onze merken. Dat betekent dat ik me bezighoud met productontwikkeling en marketing. Met de komst van Oscar heb ik m’n handen en hoofd weer vrij en kan ik me focussen op het creatieve gedeelte.’

Volledige ketenbeheersing
Van Adezz Group en dus Furns, is inmiddels behoorlijk bekend dat het bedrijf de volledige keten van het eigen product in beheer heeft. ‘Zo wordt ook elke stap van het ontwerpproces hier in huis ontwikkeld en daar houd ik me nu mee bezig. Voorafgaand aan de ontwikkeling houden we brainstormsessies. We bezoeken ook beurzen om het materialenaanbod te bekijken. Vervolgens moet een ideeconcept gematerialiseerd worden en dat doen wij deels in Nederland, deels in Polen. Daar moeten werktekeningen voor gemaakt worden, inclusief snijbestanden, en dat alles doen wij vanuit onze vestiging in Uden. Onze meubels en elementen worden vervolgens verkocht en daar gaat een stuk marketing aan vooraf, ook dat zit in mijn portefeuille. Daarvoor hebben we begin ’22 onze marketingafdeling opgezet.

Operational excellence
Dat hele verhaal achter ons bedrijf, dat wij alles in eigen beheer hebben, op de hoogte zijn van nieuwste ontwikkelingen van materialen, dat noem ik onze operational excellence. En daar mogen we best wat meer over naar buiten brengen. Vandaar de marketingafdeling! Het komende jaar zullen we ons hier duidelijker mee profileren. Furns krijgt een nieuwe uitstraling die past bij de roots en de visie van ons bedrijf. Alles wat we hier intern doen, gaan we in beeld brengen. Waarom doen we wat we doen op de manier waarop we het doen?’

De huiskamer buiten
Er komt een nieuwe website en de service naar, met name, gemeenten, wordt uitgebreid. ‘Nu wordt Furns vooral betrokken wanneer er al veel gerealiseerd is en er nog wat meubels geplaatst moeten worden. Daar hebben wij heel veel oplossingen voor. Toch kunnen wij meer doen, kijk alleen maar naar het maatwerk dat wij kunnen leveren. Dus hebben wij een nieuwe medewerker aangetrokken, Alexander Meloen, die ons gaat helpen het design&construct-verhaal bij gemeenten bekender te maken. Zodat we vanaf het ontwerp kunnen meedenken over het juiste straatmeubilair. Onze kracht komt het beste tot z’n recht wanneer men ons vanaf het begin betrekt.

Gemeenten willen vaak het individuele karakter van de stad terug laten komen in de openbare ruimte. Omdat wij er op ingericht zijn om meubilair en andere elementen op maat te maken, kunnen wij daar prima aan bijdragen. Wij produceren alles zelf en kunnen ook alles maken, passend bij de huisstijl van de gemeente. Zo creëer je als het ware een huiskamer buiten. Als wij vooraf al mee kunnen adviseren, kunnen we veel meer nadenken over hoe de vraag van de gemeente om te zetten naar een product. Wordt het een bestaand product of moeten we voor deze gemeente iets nieuws ontwerpen?’

Furns en Vertuss
In 2023 brengt Adezz Group het aantal merken terug. De producten voor verticale vergroening, Vertuss, worden samengevoegd met Furns. Dit voorjaar lanceert Furns een nieuwe slogan en in het najaar wordt de nieuwe website gelanceerd. Alle bestaande producten worden herzien in het licht van de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, de vragen vanuit de markt en de materiaalontwikkelingen die hebben plaatsgevonden. ‘We mogen wel wat beter laten zien wat wij aan kennis en vaardigheden in huis hebben.’


Neem contact op met Sil van Duijnhoven

 

Meer informatie